Основното ръководство за AliExpress: Какво е това? Как да пазаруваме?

„Как работи AliExpress?“ Въпреки че тази платформа съществува от няколко години ние все още често чуваме този въпрос, така че в тази статия ще обясним как да пазаруваме в AliExpress.

Това е подробно ръководство с всички стъпки които трябва да следвате преди да закупите продукт в този известен онлайн магазин и ние ще отговорим на най-често задаваните въпросиЩе ви покажем как да намерите маркови продукти, да идентифицирате добър продавач, какви методи на плащане позволява тази китайска платформа за онлайн пазаруване, как да се свържете с продавачите … Така че ако за първи път смятате да закупите от платформата на Aliexpress и имате някакви въпроси, продължете да четете! Тази статия ще ви бъде много полезна.

Какво е AliExpress? Дали е безопасно да се купува в тази китайска платформа?

 Aliexpress се превърна в най-големия онлайн магазин в света. Последните статистически данни показват че китайският магазин прави 3 пъти по-голяма печалба от Amazon и eBay заедно и се консолидира като предпочитана платформа за пазаруване в много страни по света. Милиони и милиони хора обичат да пазаруват в AliExpress. Казвайки това, трябва да изясним нещо: AliExpress не е магазин, а платформа която свързва милиони продавачи и потребители.

Ето защо AliExpress поема важни функции като например да контролира продавачите да се придържат към определени правила, като защитават потребителите ако се сблъскат с някакъв проблем с платформата, като съхранява парите ви в безопасност докато не потвърдите че сте получили продукта и посредничи за евентуални проблеми между продавача и потребителите.

Как да се идентифицират надеждните продавачи?

Както споменахме преди AliExpress е платформа която посредничи между купувача и продавача, така че продавачът е отговорен за изпращането на поръчката както и за качеството на продукта. Затова е много важно да се намери надежден продавач. Ще трябва да преценим кой продавач предлага най-добрите продукти и да има най-добрата репутация. Това ще бъде направено със следните стъпки:

Проверете резултата на продавача, ще можете да го намерите в горната дясна част на страницата. Тук ще видите медали (добра репутация), диаманти (много добра репутация) или корони (отлична репутация). Когато кликнете върху тях ще можете да видите средните резултати на продавача за „Item as Described – описание на артикула „Communication – комуникация с клиенти“ и „Shipping Speed – скорост на доставка“. Ако резултатите са над средните те ще бъдат показани в зелено ако са под средните в червено. Не забравяйте че тези резултати се дават от AliExpress през рейтинг системата те са дадени на продавача от други купувачи, така че нито AliExpress, нито продавачът могат да ги променят.

Вторият аспект който трябва да се вземе под внимание при оценката на продавача са мненията / оценките и коментарите публикувани от потребителите. Това ще ви даде добра представа за качеството на продукта и общото удовлетворение на купувачите. Също така ще ви даде информация за времето за доставка и дали продуктът е описан правилно.

Също така е много полезно да се види колко хора са купили продукта от продавача. Ако има много продажби и рейтингите на клиентите са положителни (звезди и процент), можем да бъдем сигурни че имаме работа с надежден продавач.

Ако имате някакви съмнения за даден продукт най-доброто което можете да направите е да се свържете директно с продавача. Можем да ги попитаме за автентичността на продукта или да ви изпрати снимки на оригиналния продукт. Всъщност когато имате съмнения не се колебайте да попитате продавача по този начин ще избегнете неприятни изненади когато пратката пристигне при вас.

Как да различим реплика от оригинал

Когато търсим продукти в AliExpress е трудно да различим реплика от оригинален продукт . Това вероятно се дължи на факта че копията продадени в AliExpress са много добре направени. Ако се опитвате да намерите 100% оригинална марка има няколко неща които ще ви помогнат. Първата е цената: ако видим че даден продукт не е много по-евтин отколкото в официален магазин, тогава можем да заключим че имаме работа с оригинален продукт на марката (от друга страна копията са много по-евтини).

Вторият начин за идентифициране и оригинален продукт е да разгледате описанието на продукта и да видите дали в него се споменават думите “оригинал”, ако се споменава, продавачът трябва да ви изпрати оригинален продукт. Също така трябва да видите значката „Гарантирано Истински“ тя може да бъде открита в описанието на продукта.

Ако видите това лого можете да сте сигурни че продуктът е 100% истински. AliExpress е изключително строг в това отношение. Ако продавачът продава реплики и има текст Guaranteed Genuine , AliExpress ще затвори неговия магазин. Ако сте направили покупка и откриете че продуктът не е оригинален ще трябва само да се свържете с AliExpress да докажете че продуктът не е оригинален. След като докажете че продуктът е фалшив ще получите парите си магазинът на продавачите ще се затвори и в повечето случаи ще можете да запазите продукта.

Как да направите покупка / Начини на плащане / Защита на купувача?

Карта  –риск за купувача: Няма

При плащане с карта AliExpress ще използва и AliPay, така че парите ви ще бъдат напълно защитени докато не потвърдим че сме получили продукта. Това е много лесен начин за плащане. AliExpress приема кредитни и дебитни карти Visa, кредитни карти Mastercard и дебитни карти Maestro.

Банков превод   –Риск за купувача: Среден

Той е по-малко използван начин на плащане, а освен това поръчките могат да се изплащат само с сума по-голяма от $ 20 (и само в щатски долари), така че не препоръчваме освен ако нямате друг начин за плащане, тъй като банките обикновено таксуват такса за извършване на трансфери в чужда валута и международен трансфер. Въпреки това ако изберете този начин на плащане парите ви също са защитени защото AliExpress ги запазва, докато не го потвърдите получаването на пратката.

Други начини на плащане

AliExpress също приема: WebMoney, Western Union, Yandex.Money, QIWI, DOKU, MercadoPago, American Express … Но преди всичко и най-важното никога не плащайте извън платформата на AliExpress, защото ако имате проблем с продавача те никой няма да може да ви помогне. 

Спорове и претенции?

Понякога продуктът който сте поръчали може да има дефект, ако това е така ще можете да направите две неща. Първото е да отворите спор за да решите проблемът. За да направите това трябва само да отидете на вашата поръчката и да потърсите бутона „Open Dispute – открии спор“, да попълните опростен въпросник в който трябва да качите изображения за доказателство така продавачът вижда проблема и предлага решение.

От този момент нататък могат да се случат различни неща:

Продавачът е съгласен с вас. Спорът е решен в ваша полза и след няколко дни ще получите парите си.

Продавачът ви дава различно решение, например по-малко пари. Ако изглежда разумно всичко което трябва да направите е да кликнете върху „Приеми“, спорът ще бъде закрит с това решение ще получите парите си след няколко дни.

Продавачът ви дава различно решение и не сте съгласни с него. В този случай можете да отхвърлите офертата и да предложите ново предложение или ако наистина смятате че сте прав, изчакайте няколко дни докато AliExpress автоматично се намеси в спора и предложи ново решение.

Искаме да отбележим нещо важно: обърнете внимание на това което избирате при попълването на формуляра  тъй като можем да избираме между „ възстановяване “ (т.е. само си искаме парите) или „ възстановяване и връщане “, с което се съгласяваме да изпратим продуктът обратно така че трябва да платим за доставката до Китай,  в някой случай доставката може да бъде по-скъпа от самия продукт.

Друго нещо за което трябва да внимавате е следното: ако продавачът поиска от вас да приключите спора за да може да изпрати поръчката отново трябва да натиснете бутона „анулиране“, никога не натискайте „приемам предложение“, защото когато приемете AliExpress ще затвори поръчката и не можете да отворите спор отново.

Време за доставка?

Друг често задаван въпрос е: Колко време ще отнеме моята поръчка докато пристигне? На този въпрос няма единен отговор защото това време зависи от начина на доставка и т.н. Но времето за защита на поръчката е 60 дни, така че това е максималното време което може да отнеме, много е важно ако не сме го получили в този срок да отворим спор за да поискаме парите си или да удължим срока за защита.

Мога ли да анулирам поръчка?

Друг много чест въпрос е този. И той има лесен отговор: в момента AliExpress ви позволява да анулирате поръчка автоматично, докато плащането се проверява (няколко часа след плащането) и парите ще бъдат възстановени автоматично. Но ако вече сте преминали процеса на проверка може да поискате да отмените поръчката, но продавачът ще трябва също да приеме, а има възможност той да не го направи ако вече е изпратил покупката.

Не съм получил парите за възстановяване..?

Независимо дали анулираме поръчката или сме спечелили спор ще получим парите по същия начин на плащане който използвахме. Но това не е незабавен процес тъй като AliExpress първо трябва да одобри това и след това да започне процес на връщане който може да отнеме няколко дни.

За да разберете статуса на връщането отидете на поръчката (от вашия компютър) и задръжте мишката върху бутона „Възстановяване на статуса“. Когато трите точки са оранжеви процесът на връщане вече е започнал и ние ще получим парите за около 3-15 работни дни. 

В заключение ще кажем че AliExpress е отличен онлайн магазин където можете да намерите много качествени продукти на много добри цени. Но ние смятаме че ако следвате това ръководство ще намалите почти до нула рисковете които са свързани с покупката от международните магазини.

Leave a comment